پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228916
اطلاعات کامل حريف استقلال/ يک مدافع کناري بهترين گلزن ايرانجوان
تاریخ انتشار : 1396/09/29 09:13:11
نمایش : 1626
ايرانجوان يکي از دو تيم ليگ يکي بود که موفق شد تا مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي بالا آمده و در اين مرحله بايد با تيم ليگ برتري استقلال ديدار داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم فوتبال ايرانجوان حريف آبي پوشان در مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي تيمي است از ليگ دسته اول که در اين مسابقات هم شرايط مطلوبي ندارد. اين تيم بوشهري که از تمکن مالي مناسبي بهره مند نيست با يک مربي بومي به اسم غلام دلگرم و با يک مدير بومي به اسم علي وزيري وارد مسابقات ليگ يک شد و اغلب بازيکنان اين تيم هم بومي بوده و به استان بوشهر تعلق دارند.

به جز سه چهار بازيکن قرارداد ساير بازيکنان در سطح پاييني قرار دارد و تنها تعداد کمي از بازيکنان اين تيم مبلغ قراردادشان بالاي يکصد ميليون تومان است. باشگاه ايرانجوان در حالي که مسابقات ليگ دسته اول به پايان نيم فصل خود رسيده تنها ۱۰ درصد از مبالغ قرارداد بازيکنان را پرداخت کرده است.

حريف مرحله يک چهارم نهايي استقلال در جام حذفي از ۱۵ بازي خود در نيم فصل نخست ليگ دسته اول صاحب ۴ پيروزي ۶ مساوي و ۷ شکست است. آنها ۱۸ بار در ۱۵ بازي گلزني کردند و ۲۳ بار هم گل خورده‌اند. ايرانجوان بعد از راه آهن که با ۲۵ گل خورده ضعيف ترين خط دفاعي ليگ يک را در اختيار دارد به همراه صبا با ۲۳ گل خورده دومين خط حمله ضعيف در ليگ يک را دارد. اين تيم با اين کارنامه و با 18 امتياز در رده سيزدهم جدول ۱۸ تيمي ليگ دسته اول قرار دارد.

ايرانجوان از هر بازي معدل ۱/۱۱ امتياز دارد و اين در حالي است که تيم استقلال با ۲۰ امتياز از ۱۵ بازي معدل ۱/۳۳ امتياز به ازاي هر يک بازي شرايطش اندکي بهتر از ايرانجوان است.

نکته جالب در خصوص دو تيم استقلال و ايرانجوان در اين است که شرايط خط حمله تيم ايرانجوان به مراتب بهتر از استقلال است. شاگردان دلگرم در ۱۷ بازي ۱۸ بار موفق به گل زني شده اند و معدل ۱/۰۵ گل به ازاي هر بازي را دارند و اين حالي است که آبي پوشان در ۱۵ بازي ۱۱ گل زده اند و معدل گلزني اين تيم ۰/۷۳ گل به ازاي هر يک بازي است. 

در فاز دفاعي شرايط دو تيم کاملا متفاوت است. ايرانجوان دومين خط دفاعي ضعيف در ليگ يک را دارد و استقلال دومين خط دفاعي قوي در ليگ برتر را در اختيار دارد. آبي پوشان در جريا ۱۵ ديدار خود در ليگ برتر تنها ۹ گل خورده‌اند و با معدل ۰/۶ گل به ازاي هر يک بازي شرايط بسيار مطلوبي دارند. ايرانجوان در اين زمينه کارنامه‌اي بسيار ضعيف دارد و آنها به ازاي هر بازي ۱/۳۵ گل دريافت داشته‌اند.

تيم فوتبال ايرانجوان ۴ بار در نيم فصل نخست به پيروزي رسيده است که اين چهار پيروزي به ترتيب مقابل گل گهر سيرجان در هفته نهم و در سيرجان، شهرداري تبريز در هفته دوازدهم در بوشهر، شهرداري ماهشهر در هفته سيزدهم در ماهشهر و مس رفسنجان در هفته شانزدهم در بوشهر بوده است.

شاگردان دلگرم نيمي از پيروزي‌هاي خود را خارج از خانه به دست آورده‌اند تا نشان دهند که بازي و حتي پيروزي در ديدارهاي خارج از خانه را بلد هستند. 

جالب ترين نکته در خصوص تيم ايرانجوان اين است که نيمي از ۱۸ گل اين تيم توسط يک مدافع کناري به اسم «اويس کرد جهان» به ثمر رسيده است تا اين مدافع چپ نه تنها با ۹ گل زده بهترين گلزن تيم ايرانجوان و خطرناک ترين بازيکن اين تيم باشد، بلکه با تنها يک گل کمتر از فرشيد پاداش بازيکن تيم شهرداري ماهشهر دومين گلزن برتر مسابقات ليگ دسته اول باشد. 

ايرانجوان کارش را در جام حذفي با پيروزي يک بر صفر مقابل فولاد آغاز کرد. آن هم در ديداري که در اهواز برگزار شد تا اين نتيجه يکي از شگفتي‌هاي مرحله يک شانزدهم نهايي اين مسابقات باشد. اين تيم در مرحله يک هشتم در خانه خود به مصاف تيم ليگ دويي گل ابريشم رفت  موفق شد ميهمانش را با نتيجه ۲-۱ شکست دهد و بر حسب قرعه در مرحله يک چهارم نهايي به تيم استقلال برخورد کند.

ايرانجوان و خونه به خونه تنها تيم هاي ليگ يکي بودند که تا مرحله يک هشتم نهايي صعود کردند که البته خونه به خونه در اين مرحله هم موفق شد تيم ليگ برتري گسترش فولاد را با شکست بدرقه کرده و به مرحله نيمه نهايي مسابقات برسد.

حال ايرانجوان که يکبار خارج از خانه توانسته يک تيم ليگ برتري را از گردونه رقابت‌هاي جام حذفي کنار بزند، سوداي پيروزي مقابل استقلال را در سر مي‌پروراند تا در ايامي که در ليگ يک شرايط مناسبي ندارد بتواند بعنوان يک شگفتي ساز در جام حذفي مطرح شود.

آخرين نکته در خصوص اين تيم اين است که تعدادي از بازيکنان ايرانجوان که شرايط خوبي در نيم فصل اول داشتند با پيشنهاداتي از تيم‌هاي ديگر در ليگ يک مواجه هستند و اين بازيکنان به دليل شرايط نا مناسب مالي اين تيم بي تمايل به ترک آن نيستند. بعيد نيست بعد از ديدار آنها با استقلال تعدادي از بازيکنان اين تيم درخواست فسخ قرارداد و صدور رضايتنامه داشته باشند. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html